הפרשה שלנו – צו

Bookmark and Share
25 מרץ, 2015 |

האם ענב אישרה את הנקיונות לפסח? מי התחתנה? ומה עושה חמץ בפרשת השבוע? הפרשה שלנו לשבת צו



לזכר

 

בנות יקרות מאד,

לא יאמן אבל פסח כבר כאן.

 

פרויקט אביב מאחורינו, הניקיונות גם עם אישור של ענב שהכל טוב! פנינו מועדות לשבועיים וחצי של חופשה, השתחררות, הרפיה והתכוננות לחלקה האחרון של שנת המכינה. 

מזל טוב להילה ממחזור ה' לרגל נישואיה! ומזל טוב להדר, חן ואיילת ממחזור ה' לרגל ארוסיהן!

 

בפרשה, עתירת מסבירה את ההבדל שבין חמץ לחמץ.

 

שיהיה חגכן שמח! כשר ומאשר!

חיבוק גדול באשר אתן,

יפית

 

 

חמץ – כן או לא?

עתירת גרנביץ

 

בעוד שבוע נחגוג את חג הפסח. החג בו האיסור המרכזי הוא איסור החמץ – בל יימצא, בל ייראה ובעיקר איסור האכילה. כיום, איסור אכילת חמץ מופיע רק בפסח, אך בימי המקדש היו נפגשים בו באופן תמידי:

איסור זה מופיע בהצגת קרבן מנחה בפרשת ויקרא "כל המנחה אשר תקריבו לה' לא תעשה חמץ כי כל שאור וכל דבש לא תקטירו ממנו אשה לה'" (ב',י"א) וחוזר בפרשתנו, בה חוזרים על ציווי הקרבנות, הפעם בדגש לתפקיד הכהנים "צו את אהרן ואת בניו לאמר… וזאת תורת המנחה… והנותרת ממנה יאכלו אהרן ובניו, מצות תאכל, במקום קדוש בחצר אהל מועד יאכלוה, לא תאפה חמץ…" (ו', ז'-י').

 

מדוע נאסר החמץ? אחד ההסברים מופיע אצל הנצי"ב "באשר השאור הוא אמצעי שנעשה בידי אדם להוסיף על הבריאה מהבורא יתברך ע"י תחבולות בני אדם, משום הכי הזהיר הכתוב בבית המקדש ללמדנו, שכל המתקרב יותר לה' ראוי למעט יותר בתחבולות בני אדם" (על ויקרא ב',י"א). החמץ הוא התוספת שלנו בני האדם, ההתפחה, וכשאנו מגיעים אל הקודש, יש לנו להנמיך קומה ולהגיע בכניעה לפני הקב"ה, ללא תוספות מיותרות. כך גם בפסח, הקב"ה הוציא אותנו ממצרים ואנו נהיים לו עבדים גמורים, כנועים וללא תוספת.

 

אולם, ישנו יוצא דופן בקרבנות. הפרשה שלנו מתארת לאחר מכן "וזאת תורת זבח השלמים… אם על תודה יקריבנו… על חלות לחם חמץ יקריב קרבנו על זבח תודת שלמיו" (ז',י"א-י"ב).

בקרבן תודה, יש חובה להביא חמץ. יש מקום בו אנחנו מחויבים לתוספת שלנו כבני אדם ולא מחויבים להגיע כנועים, וזה דווקא באמירת התודה. אותו יוצא דופן מופיע פעם אחת גם בקרבן ציבור, בשבועות "עד ממחרת השבת השביעית תספרו חמישים יום והקרבתם מנחה חדשה לה', ממושבותיכם תביאו לחם תנופה שתים… חמץ תאפינה, ביכורים לה'" (ויקרא כ"ג,ט"ז-י"ז).

נראה שבמהלך ימי ספירת העומר, עם ישראל עובר תהליך, ממצב של כניעה גמורה לקב"ה – לא עבדים במצרים אלא עבדי ה', למצב של קבלת התורה שבקיומה אנחנו מחויבים להביא גם את עצמנו ואת תחבולותינו.

 

 

שבת שלום!

 

 

 

רון בלב ומגב ביד! #מנקות לפסח

A photo posted by Tzahali (@tzahali) on

 

הירשמי עכשיו לניוזלטר שלנו, והישארי מעודכנת בכל מה שקורה בצהלי

האם את באמת מוכנה?
לפני צבא? לחצי כאן לשירות משמעותי
שו"ת
  • האם מותר לי לאכול ביום חול אוכל שנסע בשבת? מותר
  • האם המשפחה שלי מוציאה אותי בבדיקת חמץ? עלייך לבדוק חמץ בחדר שלך בצבא.
  • האם אפשר לצרף קראי למניין? הרב עובדיה פוסק שהם יהודים אז בגדול כן.
  • פספסתי מנחה, אפשר להתפלל תשלומין בערבית? תמיד אפשר תפילה נוספת כ"תפילת נדבה".
  • האם אפשר להשתתף בלו"ז הצבאי (שיעורי נשק) בט' באב? כן
  • בגלל אילוצי לו"ז לא נקבל ארוחה בשרית בפורים אפשר לקיים מצוות סעודת פורים גם בסעודה חלבית.
שלחי שאלה
סקר
פייסבוק
טוויטר
אינסטגרם
יוטיוב

צהלולם- שירת המונים לכבוד החיילות הדתיות, 'הדרך שלך'

לרגל 70 שנות עצמאותנו, התכנסנו לשיר יחד לכבודן של החיילות הדתיות להודות להן על הדרך שלהן והעשייה למען מדינת ישראל לברך אותן שיזכו לקדש שם שמים בכל מעשיהן. תודה לעידן עמדי , שנתן לנו באהבה את השיר 'בדרך שלך' תודה ל'אלומה - משרתות באמונה' על השותפות קרדטים ותודות - תופים- מיכל רהט גיטרה - לילי רוזנר קלידים- עדן ליברמן כינור- אריאלה צייטלין באס - הדס פרנקל מנצחות- מוריה מעטוף-שילה, מוריה מוזס הפקה - הדס פרנקל הגברה, תאורה, הקלטה - תמיר קול סאונד- סול סבג מוקסס באולפני גלים - הראל חדד ושרון רייז תודה מיוחדת לסתיו אליאב, ציפי ביבי, קרן גרין. צילום – יואב אליצור, דוד עצמי, יוסף שלסט הפקת ועריכת הקליפ: אליצור הפקות הפקת האירוע ויח"צ: ותקינ'ס בוטיק אחרונות חביבות חניכות וחיילות צהלי לדורותיהן בשבח והודאה לבורא עולם, צהלי, ה' באייר תשע"ח